Kawasaki
Tehnoloogia Veermiku juhtimine

Hea mootorratta saladus ei peitu ainult mootoris, vaid amortide, pidurite ja raami omavahelises koostöös ja harmoonias. Oleme pidevalt otsinud uusi lahendusi et teha meie rattad veelgi paremaks ja täisulikumaks.

Monokokk raam

Kawasaki originaalne monokokk raam kujutab endast seest tühja raamistruktuuri, mis ulatub üle mootori, muutes mootori osaks raami üldisest tugevusest ja jäikusest. Samuti võimaldab see kitsamat ülddisaini.

Kawasaki monokokk raam on õõnes alumiiniumosadest koosnev komposiit. Algselt Kawasaki inseneride poolt välja töötatud konstruktsioon kasutab mootorit kui fikseeritud osa, nii et šassii jäikus ei teki mitte ainult raami, vaid raami ja mootori kombinatsioonist koos. Mootorit ning esi- ja tagavedrustust ühendav õõnes raam katab mootorit ülaltpoolt. Lisaks sellele, et see on valmistatud kergetest materjalidest, toimib selle põhiosas ka õhupuhasti ja akukast, mis võimaldab osade vähendamist, et saavutada veelgi suurem kaalusääst. Kuna raam ei jookse mootori all ega selle kõrval, saab šassii muuta väga kompaktseks. Eriti suure töömahuga mudelite puhul aitab alumiiniumist monokokk-karkassraami õhuke konstruktsioon kaasa sõidumugavusele. Alumiiniummonokokk-raami töötas Kawasaki algselt välja 1980. aastatel oma World Grand Prix võidusõidurataste jaoks. Ajastul, mil terastoru raamid olid normiks, üllatas KR500-l debüteerinud alumiiniummonokokk raam maailma. Esmakordselt esines see Kawasaki algupärane tehnoloogia 2000. aasta Ninja ZX-12R mudelil, kuid nüüdseks on see edasi arenenud ja seda võib leida paljudel meie suure töömahuga lipulaevade mudelitel.